Acupunctuur Deurne

Dr Tan Balans Methode

bij pijn en ongemakken

Pijnbestrijding met Acupunctuur

Bij Praktijk AVA begrijpen we de impact van pijn op de kwaliteit van leven. Daarom bieden we de Dr. Tan Balans Methode aan, een effectieve aanpak die snel resultaten oplevert. Uit ervaring blijkt dat 85% van onze patiënten met pijn aanzienlijke verlichting ervaart na slechts één behandeling. Met deze methode bereikt u minimaal 50% pijnvermindering, zodat u zich weer beter kunt voelen.

Onderzoek van de klachten

Verder zal de acupuncturist vragen stellen naar aanleiding van je klacht(en). Algehele conditie, medische voorgeschiedenis en eventueel medicijngebruik. Eventueel wordt je tong bekeken en je pols gevoeld. Hiermee wordt informatie verkregen over de energie en de kwaliteit van de energiebanen (meridianen) in je lichaam. In het geval van pijn zal nader onderzoek van pijngebied en eventueel functietesten van bepaalde gewrichten gedaan worden. De combinatie van kijken, luisteren, vragen stellen en voelen zal leiden tot de uiteindelijke diagnose, en het behandelplan.

Acupunctuurpunten op afstand (distale acupunctuur)

Bij deze aanpak worden de naalden nooit in het pijngebied (lokaal) geplaatst. Pijn in de schouder wordt verlicht via (distale) gebieden rondom de enkel, en niet in de schouder zelf. De zieke meridianen worden behandeld met balancerende meridianen op afstand, ook wel distale acupunctuur genoemd.

Direct pijnverlichting dankzij Dr Tan’s acupunctuurmethode

Binnen enkele seconden kan de pijn zakken en het aangedane gebied geeft minder ongemak/last. Het is vergelijkbaar met een lichtschakelaar, het knopje zit (meestal) niet vlak naast de lamp. De schakelaar is ver weg van de lamp, aan de muur of in de hoek van de kamer. Wanneer je de knop aanzet gaat er een stroom elektriciteit naar de lamp. Op dezelfde manier geven de naalden, ver weg van de pijnlijke plek een stimulans aan het pijnlijke gebied en gaat er een stroom energie naar toe. Hierdoor wordt de pijn opgelost en de energiestroom ter plekke hersteld. Bovengenoemde aanpak heet dan ook ‘Local Balance’, omdat je lokaal pijn oplost. Naast deze aanpak is er ook een ‘Global Balance’ die nuttig is om chronische klachten aan te pakken. Denk aan fibromyalgie, migraines, menopauzeklachten, spijsverteringsklachten etc.

Kwaliteit van leven wordt de nieuwe norm!

Om de pijnvermindering te behouden zijn meerdere behandelingen noodzakelijk.

De Balans Methode is anders omdat in plaats van eenmaal per week, een intensieve serie behandelingen nodig is van twee of drie keer per week. Het gewenste resultaat is dan sneller bereikt.

Waar komt de Dr. Tan Methode vandaan?

Dr. Tan Acupunctuur is een balansmethode gebaseerd op Master Tung en de Traditionele Chinese geneeskunde. Bij deze methode gebruiken we de TCM-acupunctuur punten en de speciale punten van Master Tung. Master Tung heeft zijn familiegeheimen doorgegeven aan 73 studenten waaronder Dr. Tan.

Meer weten over pijnbestrijding met Acupunctuur?

voor mijn opleiding Klassieke Acupunctuur heb ik mijn scriptie geschreven over de Balans Methode van Dr. Tan. Nieuwsgierig geworden, volg dan hieronder de link. Veel leesplezier!

Meer weten? Boek online een afspraak

Oosterse wijsheid combineren met Westerse technologie

Dr. (Richard) Tan

Dr. Tan (3e van links) met zijn meester

Master Tung (midden)

Extra behandeltechnieken

Moxa

Moxa therapie, een oud onderdeel van de traditionele Chinese geneeskunde, is een ander benaming voor het bijvoetkruid (artemisia vulgaris) en staat bekend om haar verwarmende werking. Het kruid kan op verschillende manieren worden toegepast. Het ruwe kruid kan in torentjes op de huid worden geplaatst, een sigaar van moxa kan boven de huid of tegen een acupunctuurnaald gehouden worden of een lamp met dezelfde verwarmende eigenschappen wordt geplaatst om het lichaam te verwarmen.

MOXA & STUITLIGGING

*

Moxa-therapie maakt onderdeel uit van de Traditionele Chinese Geneeskunde. Moxa-therapie wordt ingezet om een baby die in stuit ligt, uit zichzelf, te laten draaien. Moxatherapie kan ook ingezet worden wanneer een kindje overdwars ligt. Het is het beste om rond de 33 weken zwangerschap met moxatherapie te starten om zo de kans op een natuurlijke draaiing voor 36 weken zwangerschap te vergroten.

*

Guasha

Guasha is een natuurlijke schraaptechniek, waardoor afvalstoffen en toxines die in het lichaam aanwezig zijn, worden losgemaakt. Hierdoor ontstaat er een betere doorbloeding en energiestroom in je lichaam.

Guasha kan jou helpen bij de volgende klachten:

Griepklachten, rugklachten, nek- en schouderklachten, hoofdpijn, migraine, stress/burn out, pijnlijke menstruatie, maag – en darmklachten, zwakke spijsvertering, chronische verkoudheid en astma, hoest, chronische vermoeidheid.

Cupping

Cupping ken je waarschijnlijk van die rode stippen op de rug van veel zwemmers tijdens de Olympische Spelen. Vuurcuppen is een oud gebruik waarbij blokkades worden opgeheven door de huid vacuüm te zuigen met glazen cups. Het verlicht spanning en ruimt ontstekingen op.

Cupping kan jou helpen bij de volgende klachten:

Laten we samenwerken!

Je eerste kennismaking is geheel kosteloos